Андрій, 20 років. Навчається в університеті. Просуває свій відеоблог. Працює на вихідних та після навчання.
Андрій народився в нульових та виріс в середовищі цифрових технологій. Він вже давно не користувався міським телефоном, ніколи не рахував знаки в sms та не тримав у руках дискету. Він мислить інакше.
Вже у початковій школі у всіх однокласників Андрія були телефони, а соціальні мережі стали невіддільною частиною життя покоління Z. Круто, вони мають можливість завжди бути в курсі тенденцій. Але від надлишку друзів в інстаграмі та фейсбуці, Андрій та його родичі перестали будувати міцні зв’язки, вони прощаються з друзями та товаришами, як тільки їм стає некомфортно. Аналогічна ситуація з роботою. Якщо щось йде не так чи хоч на краплю не виправдовує очікувань, Андрій готовий писати заяву на звільнення та шукати нове місце роботи. Завдяки технологіям та доступній інформації, він розуміє, що вибір варіантів великий, і без роботи він не залишиться.
Покоління Z називають егоцентристами, вони й самі себе вважають дуже лінивими. Але статистика свідчить про інше: Андрій та його однолітки вже народилися з підприємницьким талантом, вони бачать історії успіху і чого можна досягнути, створюючи свою справу. Тому до представників покоління Z все ж варто приглянутися, ці люди талановиті та ліпше орієнтуються у світі. А головне, завдяки вродженій підприємливості, вони готові брати на себе відповідальність та відповідати за свої вчинки, у той час, як у міленіалів до цього немає особливої схильності.
Вони з дитинства справляються з великим обсягом інформації та швидко аналізують його, вони не бояться пропонувати нові оригінальні рішення та легко працюють з кількома завданнями одночасно. А ще представники покоління Z працелюбні: майже 60% готові працювати ночами й на вихідних. До того ж сильним мотиватором для них будуть гроші (70% опитаних зазначають, що це так).
Андрій закінчує університет, хоча багато його однолітків відмовилося від цієї ідеї, тому що ставляться до вищої освіти скептично. Вже на сьогодні не такий відсоток випускників шкіл прагнуть вступити до університету — у них є інші джерела отримання знань і вони будуть досягати їх самостійно.
Андрій працює з 16 років, до 20 він вже відчуває себе дорослим та самостійним. Але це не так. Він народився та виріс у доволі стабільний час, його життя планували турботливі батьки, починаючи з того, в яку секцію піти до дитячого садка та закінчуючи тим, які курси підготовки до ЗНО потрібно відвідувати. За результатами дослідження аналітичної компанії Sparks & Honey, 60% представників покоління Z до 20 років змінили три роботи, при цьому 95% живуть з батьками.
Андрій погано запам’ятовує інформацію, але точно знає, де її швидко знайти. А ще він завжди готовий проконсультуватися в соціальних мережах у спеціалістів.
Ніщо так не мотивує представників покоління Z, як інтерес до своєї справи. Цікаві завдання та відсутність рутини — те, про що вони мріють.
Проте, вони не готові братися за завдання, якщо не розуміють, що та навіщо вони роблять та як це впливає на кінцевий результат й цілі компанії. Занадто амбіційні чи абстрактні завдання варто розбивати на дрібніші та реальні в реалізації в чіткі терміни, інакше ефективність може різко знизитися.
Для Z всі люди рівні та до керівництва вони прагнуть ставитися як до приятелів, поважати їх як людей, а не як до вищої ланки ієрархії.
А ще представники покоління Z не розуміють нормованого робочого дня. Навіщо сидіти в офісі саме з 9 до 6, якщо важливий не процес виконання завдань, а результати виконані вчасно. Покоління Z знає, що таке дедлайн. Тому завжди важливо встановлювати правила гри. Ставити жорсткі терміни, але не контролювати понаднормово, пояснювати навіщо щось потрібно зробити і як це вплине на цілі компанії, і не забувати завойовувати повагу.
Покоління Z не чекають і не вміють будувати довгострокові плани. Вони росли у комфорті та регулярному заохоченні всіх найменших досягнень. У представників покоління Z велика кількість медалей та всякого роду грамот і нагород. Тому за будь-яке виконане завдання вони чекають винагороди. За даними Millennial Branding, покоління Z зробить вибір на користь не суттєвого підвищення через конкретний термін, ніж серйозне підвищення невідомо коли.
А ще покоління Z перейшло на кліпове мислення і не готове сприймати нову інформацію понад 8 секунд. Тому усне завдання має складатися з 25 слів і має ділитися на підгрупи. Тому якщо ви не бажаєте декілька раз пояснювати одне й те ж, краще відразу поставити завдання у трекері, детально по пунктах.
Z — «некомунікабельне» покоління, але разом з тим дуже оптимістичне й вільне. Не дивлячись на те, що у Z покоління багато віртуальних друзів, вони більше інтроверти й відчувають себе самотньо, їм не вистачає живого спілкування. Тому не забувайте інтегрувати їх у колектив.
Здається, з новим поколінням краще не мати справу, дуже багато нюансів. Проте, покоління Z — вдумливі виконавці, і їх можна перетворити у добросовісних працівників, потрібно тільки знати підхід.